Alumnicongres Kans(on)gelijkheid

De skyline van Rotterdam met een varende watertaxi op de voorgrond.
donderdag 11 apr 2024, 15:30 - 19:30
Type
Alumni
Registreer je nu! Voeg toe aan agenda
De skyline van Rotterdam.

Ter gelegenheid van het 22e lustrum van de universiteit en het 60-jarig bestaan van de rechtenfaculteit organiseert Erasmus School of Law op 11 april 2024 een alumnicongres over Kans(on)gelijkheid.

We nodigen je van harte uit om mee te praten en te luisteren naar alumni van Erasmus School of Law en daarbuiten. Het biedt een unieke gelegenheid om te leren van experts op het gebied van gelijkheid en sociale rechtvaardigheid.

Met het thema kans(on)gelijkheid boren we een onderwerp aan dat goed past bij het uitgangspunt van Erasmus School of Law, dat het recht niet op zichzelf staat, maar is ingebed in maatschappelijke thema’s.

Mede-rechtenalumnus van onze faculteit Sander Schimmelpenninck en bekend van zijn tv-serie Sander en de kloof (2022) en het daaropvolgende boek Sander en de brug (2023) zal een keynote verzorgen.

Vervolgens laten we professor Anne Gielen aan het woord, zij zal ingaan op sociale ongelijkheid. Beide sprekers gaan aansluitend met het panel en met het publiek in dialoog.

Verdiep je kennis, ontwikkel nieuwe inzichten en ontmoet mede professionals die zich inzetten voor positieve verandering. Want het recht staat niet op zichzelf.

Meld je aan en ontmoet je (oud) studiegenoten!

Het programma

TijdContent
15:30 - 15:45Inloop
15:45 - 16:00Welkom door decaan Erasmus School of Law, Harriët Schelhaas