Promotie Y. (Yuhan) Ji

Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
Logo Erasmus School of Law

Op donderdag 7 Juli 2022 verdedigt Y. Ji haar proefschrift, getiteld: ‘Recognition of Foreign Judgments with a Special Focus on Maritime Judgments’.

Proefschrift in het kort:

Deze studie onderzoekt de theorie en praktijk van de erkenning van buitenlandse vonnissen binnen de EU, Engeland en de Verenigde Staten en laat zien hoe het mechanisme van erkenning van buitenlandse vonnissen in de transnationale rechtspraktijk nog verbeterd kan worden. De studie laat zien de verschillende verschijningsvormen en de mogelijke juridische gevolgen van erkenning van buitenlandse vonnissen. Aandacht gaat ook uit naar hoe in de rechtspraktijk erkenning van maritieme vonnissen in zijn werk gaat om te illustreren hoe bijzonderheden van een specifiek rechtsgebied hierop invloed kunnen uitoefenen en hoe de erkenning van buitenlandse vonnissen er aan kan bijdragen de kernwaarden en doelstellingen van bepaalde juridische instrumenten binnen een bepaald rechtsgebied te helpen verwezenlijken.

De openbare verdediging zal exact om 10.30 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen eventueel op het scherm buiten meekijken. Er is geen mogelijkheid tot toelating tijdens het eerste gedeelte van de ceremonie. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.

Er is aan kandidaat een livestreamlink verstrekt.