Rechtshistorische lezing prof. dr. Frederik Dhondt (VUB)

Universitair Hoofddocent
Frederik Dhondt, hoofddocent aan de Vrije Universiteit Brussel
maandag 30 mei 2022, 12:00 - 13:00
Type
Lezing
Gesproken taal
Nederlands
Kamer
Sanders 0-12
Ticket informatie

Alle belangstellenden zijn welkom. De lezing is zowel fysiek als online te volgen. Voor de eerste variant wordt, met het oog op de beschikbare zaalruimte, aanmelding op prijs gesteld: wallinga@law.eur.nl

Voeg toe aan agenda

Frederik Dhondt is hoofddocent aan de Vrije Universiteit Brussel. Hij bekleedt momenteel de tweejaarlijkse wisselleerstoel die is ingesteld door de Stichting tot Uitgaaf der Bronnen van het Oud-Vaderlandse Recht (OVR). In het kader van deze aanstelling verblijft hij momenteel een maand lang aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Op maandag 30 mei 2022 houdt hij een lezing aan de Erasmus Universiteit. Aanvangstijd 12.00 uur in zaal Sanders 0-12. De lezing is getiteld:

Politieke beledigingen en onrechtmatige daad voor het Belgische Hof van Cassatie: "Rogier versus Jottrand: dure beledigingen in de Belgische opiniepers (1861-1863)".