Symposium “Opnieuw koersen door de Wet op het financieel toezicht (en: Europees financieel recht)”

dinsdag 19 nov 2019, 12:00 - 18:00
Symposium
Ticket informatie

Meer informatie over het evenement: http://icfg.nl/symposia/

Voeg toe aan agenda

In 1997 verscheen de eerste druk van het bekende handboek van Koersen door het effectenrecht van de hand van prof. mr. drs. C.M. (Christel) Grundmann- van de Krol. Van dit boek zijn zes drukken verschenen; de laatste in 2006. Naar aanleiding van de invoering van de Wet op het financieel toezicht is de titel van het boek gewijzigd in Koersen door de Wet op het financieel toezicht, waarvan de eerste druk in 2007 is verschenen.

Door de omvang van het studieterrein wordt het handboek tegenwoordig in aparte delen uitgebracht. Begin 2019 is een nieuw Deel I – Algemene nationale en Europese aspecten, toezicht en handhaving gepubliceerd. Dit deel heeft Christel Grundmann samen met mr. I. (Ingrid) van der Klooster geschreven; evenals Deel II – Effectenuitgevende instellingen, dat dit najaar verschijnt.

De publicatie van deze twee delen vormt de aanleiding voor dit symposium aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

13:00 uur

Inloop en ontvangst

13:30 uur

Inleiding dagvoorzitter
Kleis Broekhuizen, hoogleraar Recht & Regulering Financiële Markten, Erasmus School of Law

13:35 uur

De samenloop tussen het ondernemingsrecht en financieel recht
Hélène Vletter-van Dort, hoogleraar Financieel Recht & Governance, Erasmus School of Law

13:50 uur

Europees financieel recht en de Prospectusverordening
Evert van Walsum, Hoofd Investors and Issuers Department, European Securities and Markets Authority

14:25 uur

Voorwetenschap 2.0
Mathijs Giltjes, promovendus, Erasmus School of Law

14:40 uur

Koffiepauze

15:10 uur

Misleidende beursberichten
Arnoud Pijls, universitair docent, Erasmus School of Law

15:25 uur

Hoe past het SSM in het Europese Systeem van Financieel Toezicht; samenwerking ESA’s en ECB of competitie?
Bart Joosen, hoogleraar Financieel Recht, Vrije Universiteit Amsterdam

15:45 uur

Paneldiscussie met de auteurs en sprekers onder leiding van de dagvoorzitter

16:15 uur

Boekpresentatie en -aanbieding & afsluiting dagvoorzitter

16:30 uur

Borrel

De sprekers zullen stilstaan bij verschillende onderwerpen uit de delen I en II van Koersen door de Wet op het financieel toezicht en andere ontwikkelingen binnen het studieterrein.

Informatie en aanmelden

Meer informatie over het symposium en de aanmelding(skosten) vindt u hier: http://icfg.nl/symposia/