Themamiddag juridische informatievaardigheden

Aanmelden Voeg toe aan agenda
Sanders Law Library
Erasmus School of Law

Erasmus School of Law en de KNVI-JI organiseren een themamiddag juridische informatievaardigheden, een breed en onderbelicht onderwerp.

Een van de gastsprekers Ben Beljaars merkt het volgende op over de toekomst van juridische vaardigheden: “De informatietechnologie staat niet stil, al reeds ontwikkelde instrumenten krijgen een nieuwe context met meer mogelijkheden (Robotisering; heten straks alle advocatenkantoren Watson&Watsonjr., sponsored by IBMof mrs. A.N. Droidc.s. powered by Google?). De informatie-overvloed maakt het noodzakelijk dat gebruikers beter weten welke informatie waar is opgeslagen, hoe die bereikbaar is en hoe die voor en door alle partijen zelf geanalyseerd kan worden. Juridische informatievaardigheden moeten voortdurend beoefend worden, om de veranderingen en nieuwe mogelijkheden in te passen in de gebruikte zoekstrategieën.” Andere sprekers uit de advocatuur en het wetenschappelijk onderwijs zullen ook stilstaan bij de toekomst van juridische informatievaardigheden en de aansluiting van het onderwijs met de praktijk. De middag eindigt met een rondleiding in de nieuwe Sanders Law Library en aansluitend volgt een borrel.

U kunt u aanmelden (tot vrijdag 21 juni) door een mail te sturen naar elbaghdadi@law.eur.nl.

• Ben Beljaars is universitair docent Inleiding tot de Rechtswetenschap aan de Erasmus School of Law.

Foto van Ben Beljaars
  • Leo van der Wees is de founding father van Recht.nl. Hij is tevens medeoprichter van JuriTrack, een startup die kunstmatig intelligente producten maakt voor het juridische domein. Tot slot is hij een van de initiatiefnemers van OpenRecht.nl, het open access-platform voor juristen.

Foto van Leo van der Wees
  • Gastheer Björn Ros zal u kort iets vertellen over de nieuwe Sanders Law Library. Aansluitend vindt er een rondleiding plaats.

Foto van Björn Ros

• 13:30 uur -    Ontvangst en registratie