Third-Party Funding: Trends, Developments and the Future

David Capper
woensdag 7 dec 2022, 10:00 - 12:15
Gesproken taal

Klik hier om je aan te melden. Voeg toe aan agenda

Als je geïnteresseerd bent in toegang tot het recht, dan is deze seminar absoluut aan te bevelen. In dit seminar worden de trends, ontwikkelingen en de toekomst van third party funding besproken. Dr. David Capper en professor Michael Legg zullen hun papers presenteren over financiering door derden in respectievelijk Australië en Ierland.

Er zullen twee presentaties worden gegeven over twee van de artikelen die onlangs zijn verschenen in een speciale uitgave van Erasmus Law Review, onder redactie van Vici-leden professor Xandra Kramer (Erasmus School of Law) en universitair hoofddocent Masood Ahmed (University of Leicester, VK) over Global Developments en uitdagingen op het gebied van kosten en financiering van civiel recht. Dr. David Capper (Queen's University, Belfast) en professor Michale Legg (UNSW, Sydney) zullen hun papers presenteren over financiering door derden in respectievelijk Australië en Ierland.

Als eerste zal de lancering van het nieuwe boek Frontiers in Civil Justice - Privatisation, Monetization and Digitalization (Elgar 2022) worden besproken; een bewerkte verzameling essays van het ERC-project Building EU Civil Justice. Het boek bestudeert drie onderling verbonden grenzen in het civiele recht vanuit een Europees en nationaal perspectief, waarbij theorie wordt gecombineerd met beleid en inzichten uit de praktijk: de wisselwerking tussen privaat en publiek recht, de digitalisering van justitie en procesfinanciering. Deze actuele onderwerpen worden behandeld tegen de achtergrond van de vereisten van effectieve toegang tot de rechter en het algemene doel om een ​​duurzaam civiel rechtssysteem in Europa tot stand te brengen.