Anna Keuning wint Hans Frankenprijs voor afstudeerscriptie

Anna Keuning, masterstudente aan Erasmus School of Law, won de Hans Frankenprijs voor de afstudeerscriptie die zij schreef voor de master International & European Union Law.

In 2021 reikt de Stichting Geschillenoplossing Automatisering (SGOA) voor de vierde keer de landelijke Hans Frankenprijs uit voor de beste afstudeerscriptie op het gebied van ICT recht. De jury heeft de prijs toegekend aan Anna Keuning voor haar scriptie 'Correcting errors within a chain network. The allocation of responsibilities of chain actors and the legal protection against chain errors from the perspective of European and Dutch law'.

Keuning volgde de Research master in Rotterdam en schreef haar scriptie binnen het programma van de master International & European Union Law. “Mijn scriptie behandelt hoe verantwoordelijkheden tussen ketenpartners liggen als er fouten optreden in een overheidsketen en of daartegen effectieve rechtsbescherming wordt geboden” zo vertelt Anna. “Ik zie de prijs vooral als waardering voor de aandacht die ik aan de analyse van de verschillende rechtsgebieden heb besteed”.

Volgens haar begeleider, Evert Stamhuis, hoogleraar Law & Innovation, was deze scriptie een logische keuze voor een hoge notering. “Het complexe recht ten aanzien van gedigitaliseerde ketenbesluiten (Europees recht, nationaal bestuursrecht, nationaal privaatrecht) is heel helder geanalyseerd en beschreven. Door voor de gebrekkige rechtsbescherming een oplossing te bedenken toonde Anna haar betrokkenheid en creatieve denkvermogen.”