Arjen Schep benoemd tot bijzonder hoogleraar Heffingen van Lokale Overheden Erasmus School of Law

Arjen Schep

Arjen Schep (1974) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Heffingen van Lokale Overheden aan Erasmus School of Law. Prof. mr. dr. Schep volgt tevens prof. mr. dr. Jan Monsma op als wetenschappelijk directeur van het Erasmus Studiecentrum voor Belastingen van Lokale Overheden (ESBL). De leerstoel wordt mogelijk gemaakt door de Stichting J.H. Christiaanse.

Hij mag gezien worden als een echte ‘Rotterdamse’ fiscalist, omdat hij na zijn studie aan het werk ging als onderzoeker bij Erasmus School of Law en ook zijn promotietraject aan de Erasmus Universiteit voltooide. Prof. Schep doet onderzoek naar de heffingen van lokale overheden en de waardering van onroerende zaken, zowel binnen als buiten Nederland. Zijn onderzoek, en dat van het ESBL, richt zich de komende tijd vooral op een drietal thema’s: Property Tax als middel voor Domestic Resource Mobilisation in ontwikkelingslanden, Lokale belastingen & Duurzaamheid en Lokale bekostigingsinstrumenten voor gebiedstransformatie. Hij zet zich ook in voor het onderwijs dat binnen de Sectie Belastingrecht wordt verzorgd, waarbij hij studenten in aanraking brengt met het onderzoekswerk.

Naast zijn werk voor het ESBL neemt prof. Schep deel aan verscheidene landelijke commissies en werkgroepen, is hij een deel van zijn tijd werkzaam voor Belastingen van de gemeente Amsterdam en blijft hij werkzaam als rechter-plaatsvervanger bij de Rechtbank Rotterdam. Op deze wijze combineert hij theorie en praktijk.

Het bestuur van Erasmus School of Law feliciteert prof. Schep van harte met zijn benoeming en wenst hem veel succes met zijn werkzaamheden.

Verwijzingen naar de oratie van Prof. mr. dr. Schep in media kunt u hier lezen.