Bezoek aan het Vredespaleis voor de Master International and European Union Law

De groep studenten voor het Paleis van Justitie

Op woensdag 13 maart 2024 volgde een groep van 14 studenten een rondleiding door het Vredespaleis, geleid door een medewerker van het Vredespaleis. Lees meer over hun bezoek in deze blog.

Alle studenten arriveerden op eigen gelegenheid voor het Vredespaleis om 9.45 uur, klaar voor het begin van de rondleiding. Na het doorlopen van de beveiliging werden we naar het hoofdgebouw van het Vredespaleis geleid. We kregen een rondleiding door het hoofdgebouw, waarbij we de belangrijkste rechtszalen van het Internationaal Gerechtshof en het Permanente Hof van Arbitrage bezochten. De gids vertelde ons over de geschiedenis van de bouw van het gebouw zelf, de geschiedenis achter de rechtbanken, de geschenken die het Vredespaleis had ontvangen van verschillende lidstaten en de kunstwerken van het Vredespaleis.

De rondleiding eindigde met een korte wandeling door de tuin en een groepsfoto voor het Vredespaleis. Alle studenten waren tevreden met het bezoek aangezien het een interessante ervaring was om daadwerkelijk binnen te zijn in de zalen waar de procedures voor het ICJ plaatsvinden die we in de lessen hebben behandeld.