Dr. mr. Wibo van Rossum (57 jaar) overleden

Met groot verdriet laat Erasmus School of Law u weten dat onze collega dr. mr. Wibo van Rossum (57 jaar, geboren 7 maart 1961) op 13 april jl. is overleden.

Wibo was sinds 2004 verbonden aan Erasmus School of Law, eerst als onderzoeker, daarna als gastdocent voor ‘zijn’ vak Anthropology of Law, en sinds 2016 als universitair hoofddocent op het gebied van de rechtssociologie. Wibo was de trekker van de nieuwe afstudeervariant Legal Theory, en was vol enthousiasme begonnen met het verder uitbouwen van de rechtssociologie aan onze faculteit.

Ook nadat in juni 2017 zijn ziekte zich openbaarde, bleef Wibo zich ten volle inzetten. Tot op het laatst was hij betrokken bij het vak Anthropology of Law, dat hem zo na aan het hart lag. Op 25 april is de presentatie van het boek ‘Geschikt of niet geschikt?’, dat hij samen met Rick Verschoof heeft geschreven op basis van een veldonderzoek naar het schikkingsgedrag van de civiele rechter en de invloed daarvan op partijen. Helaas kan hij dat zelf niet meer meemaken.

Wibo was een warm en enthousiast mens met een grote betrokkenheid bij zijn collega’s en zijn studenten. Altijd vriendelijk, behulpzaam, opgewekt en vol humor. Zo zullen wij aan hem terugdenken; wij zullen Wibo heel erg missen.

Onze gedachten en ons medeleven gaan uit naar Jeanet, zijn kinderen en zijn familie