Erasmus Graduate School of Law Review Day & Kick Off meeting 2021

Op 1 november 2021 vond de jaarlijkse Erasmus Graduate School of Law Review Day & Kick Off meeting plaats. Tijdens het evenement werden de nieuwe promovendi van Erasmus School of Law geïntroduceerd en welkom geheten. Daarnaast presenteerden promovendi die hun onderzoek in het najaar van 2020 zijn gestart hun onderzoek. Laatstgenoemden ontvingen ook een certificaat voor het onderwijsprogramma van Erasmus Graduate School of Law.

Na een kort welkomstwoord van Karin van Wingerde, directeur van Erasmus Graduate School of Law en hoogleraar Corporate Crime and Governance, hield Louis Visscher, hoogleraar Law en Economics, een inspirerende toespraak op basis van zijn eigen ervaring als promovendus en begeleider van promovendi. Visscher benadrukte het belang om deel uit te maken van een promovendi-gemeenschap en actief deel te nemen aan wetenschappelijke bijeenkomsten, om zo ook in contact te komen met andere leden van de academische gemeenschap. Vervolgens werden de nieuwe promovendi aan Erasmus School of Law verwelkomd. Irem Akin, Anne Brekoo, Amber Scheepers, Tegan Snyman, Martijn Wessels en Qihan Xu introduceerden zichzelf en hun onderzoek.

De bijeenkomst werd vervolgd met vier parallelle sessies waarin de promovendi die vorig jaar met hun onderzoek zijn gestart, de voortgang van hun onderzoek tot nu toe presenteerden. De voorzitters van de parallelsessies waren Lieselot Bisschop, hoogleraar Public and Private Interests, Elena Kantorowicz-Reznichenko, hoogleraar Quantitative Empirical Legal Studies, Rene Repasi, hoogleraar Public and Private Interests en Koen Swinnen, universitair hoofddocent Goederen- en Insolventierecht. De presenterende promovendi waren Cybele Atme, Antonia Christopoulou, Adrian Cordina, Esra Demir, Abdurrahman Erol, Candice Foot, Daniela Garcia-Caro, Daniël Grimmelikhuijzen, Dominic van Kleef, Vivian van der Kuil, Kostina Prifti, Eduardo Silva de Freitas, Ya Wang en Linfeng Xie. Na elke presentatie was er ruimte voor feedback van een discussant en vragen uit het publiek.

De Review Day & Kick Off bijeenkomst werd plenair afgesloten door de hoogleraren van het sectorplan, die zich voorstelden en de aanwezigen informeerden over het sectorplan en de activiteiten die zij in de nabije toekomst willen ondernemen. Erasmus Graduate School of Law wil graag iedereen bedanken die aanwezig was. Daarnaast wil Erasmus Graduate School of Law Cheng Bian, Maria Campo Camba, Chiara Natalie Focacci, Nina Holvast, Ioannis Kampourakis, Xandra Kramer, Alberto Quintavalla, Frank Smeele, Michal Stambulski, Karin van Wingerde en de vier voorzitters bedanken voor hun aanwezigheid als discussant.