Erasmus Moot Team wint internationale pre-moot wedstrijd

Hamer rechtbank

Het Vis Moot Team van Erasmus School of Law, vertegenwoordigd door masterstudenten Natasha Singh en Leon Goh, wint de Fox Williams Pre-Moot. De Fox Williams Pre-Moot is een Moot wedstrijd in aanloop naar de prestigieuze Willem C. Vis Moot competitie.

Als onderdeel van iedere master aan Erasmus School of Law kan een student het keuzevak omtrent de Vis Moot wedstrijd volgen. Over een tijdspanne van zes maanden, ontwikkelen de studenten strategieën en theorieën, schrijven ze memoranda voor de eiser van de fictieve casus (die de organisatie van de Willem C. Vis Moot Competitie uitgeeft) en doen ze mee aan pre-moots (zoals de Fox Williams Pre-Moot) ter voorbereiding op de uiteindelijke Vis Moot wedstrijd in Wenen.

Sinds dit jaar kunnen bachelorstudenten ook meehelpen in het Erasmus Team. Op vrijwillige basis assisteren zij de masterstudenten in het onderzoek, het vergaren van goede bronnen en het controleren van fouten, structuur en opzet.

Wil je meer weten over het Erasmus Vis Moot Team? Klik hier.