'Het leerrijke van deze stage is dat je direct in het diepe wordt gegooid'

Sinds begin oktober loopt Tim van Ree, student in de Master Privaatrecht, stage bij de juridische dienst van eredivisieclub Sparta Rotterdam. Tijdens deze stage, die tot het einde van het academisch jaar zal duren, zal Tim een actieve rol vervullen in meerdere boeiende juridische dossiers, die over zeer uiteenlopende kwesties kunnen gaan, en zal hij de heer Kevin Valkenburg, head of legal bij Sparta Rotterdam, ondersteunen bij de uitoefening van zijn werkzaamheden.

Over de eerste weken van zijn stage schrijft Tim: “Ik heb in de eerste week bijvoorbeeld geleerd om een geheimhoudingsverklaring en een sponsorcontract op te stellen. Omdat ik in de master privaatrecht momenteel met het huurrecht bezig ben, heeft de heer Valkenburg mij ook een opdracht gegeven met betrekking tot het huurrecht. Er is in de stage dus sprake van een aansluiting met de master privaatrecht die ik momenteel volg aan de Erasmus Universiteit. Het leuke en leerrijke van deze stage is dat je direct in het diepe wordt gegooid en zelf dient uit te zoeken hoe je te werk gaat en vraagstukken oplost. Mocht ik vastlopen, kan ik uiteraard altijd naar de heer Valkenburg. Verder is het een hele fijne werkomgeving en zijn de collega's ontzettend vriendelijk. Kortom: Een fijne en plezierige werkomgeving waar veel kennis kan worden opgedaan."