Het vierde cohort IMARC-studenten ging van start

Op de eerste dag van het nieuwe academisch jaar ging IMARC, de International Master's in Advanced Research in Criminology, van start met zestien internationale studenten die afkomstig zijn uit acht verschillende landen binnen en buiten de Europese Unie. IMARC is een interdisciplinair voltijdsprogramma dat is opgezet om kritisch, wetenschappelijk en beleidsgericht in te spelen op de huidige eisen op het gebied van grensoverschrijding, veiligheid en sociale rechtvaardigheid. Het is een samenwerking van de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit Gent en de University of Kent. De introductie vond plaats op de campus en werd verzorgd door het voltallige IMARC-team van de drie universiteiten.

De studenten leerden tijdens deze openingsdag meer over het programma, de academici en hun medestudenten. Na de introductie en de eerste colleges op maandag en dinsdag, gingen de studenten samen met de andere masterstudenten Criminologie op een boottocht door de haven van Rotterdam. De sociale introductie werd gezellig afgesloten met hapjes en drankjes in Café Rotterdam, met spectaculair uitzicht over het water op een zonnige middag.

"Wij kijken uit naar de samenwerking met deze ambitieuze en inspirerende nieuwe groep studenten", aldus het IMARC Team.

Meer weten over deze master? Hier vind je alle informatie.