Kasper Jansen benoemd tot hoofdredacteur van het Nederlands Tijdschrift voor Burgerlijk Recht

Kasper Jansen

Kasper Jansen, hoogleraar Europees Aansprakelijkheidsrecht aan Erasmus School of Law, is recent benoemd tot hoofdredacteur van het Nederlands Tijdschrift voor Burgerlijk Recht (NTBR).  Op het gebied van burgerlijk recht is het NTBR een van de meest toonaangevende Nederlandse tijdschriften.

Sinds 2017 is Jansen actief als lid van de redactie van het NTBR. Vanaf 1 oktober 2021 volgt hij Siewert Lindenbergh op als hoofdredacteur. Lindenbergh, hoogleraar Privaatrecht aan Erasmus School of Law, verlaat de redactie wegens zijn aanstaande benoeming tot Advocaat-Generaal bij de Hoge Raad.

Het NTBR is opgenomen in de Tijdschriftenlijst Erasmus School of Law 2021, een lijst die bestaat uit de gezaghebbende, internationale Bar-Ilan Journal Ranking van 185 -ster (zeer goede) en A (goede) tijdschriften, aangevuld met 68 Nederlandse en Europese (zeer) goede tijdschriften, passend bij de disciplines en het profiel van Erasmus School of Law. De redactie van het NTBR bestaat uit toonaangevende wetenschappers en praktijkjuristen in het burgerlijk recht. “De redactievergaderingen zijn altijd heel levendig en interessant. We beoordelen de kopij blind, dus we weten niet wie we afwijzen. Alle deelterreinen van het burgerlijk recht komen voorbij en dat maakt het redactiewerk heel afwisselend en uitdagend. Ik verheug mij erop om als hoofdredacteur leiding te mogen geven aan de verdere ontwikkeling van dit mooie tijdschrift”, aldus Jansen.