Kick-Off Meeting ‘Towards an Inclusive Erasmus School of Law’

Donderdag 15 februari vond in het Erasmus Paviljoen de kick-off meeting ‘Towards an inclusive Erasmus School of Law’ plaats. De kick-off was bedoeld om het belang van inclusiviteit en diversiteit op onze faculteit te onderstrepen. Zes sprekers informeerden het publiek over wat Erasmus School of Law zoal doet om inclusiviteit en diversiteit te bevorderen. Dit deden ze met behulp van inspirerende verhalen, persoonlijke visies en eigen ervaringen.

HR-partner Angelique Anemaat-Vorstenbos sprak over talent-management binnen de faculteit, waarbij zij benadrukte dat iedereen talent heeft en de mogelijkheid moet krijgen om dat zo goed mogelijk te ontwikkelen. Ze wees medewerkers van de faculteit onder meer op het portal ‘Career in Progress’. Studente Tiziana Tores vertelde hoe het Pre-Academic Programme van de faculteit haar heeft geholpen om haar plek te vinden en zich thuis te voelen aan de faculteit en hoe iedereen binnen de faculteit bij kan dragen aan dit gevoel. Studente Nazli Celikci deelde haar persoonlijke visie op succes, waarbij vastberadenheid voor haar belangrijk is. Ze benadrukte hoe belangrijk het is dat we elkaar accepteren voor wie we zijn, en hoe persoonlijke aandacht en verbinding daarbij kan helpen.

Gelijke kansen, betrokkenheid en leiderschap

In de tweede helft van de bijeenkomst werd gesproken over inclusiviteit en diversiteit in het onderwijs, en over gender-equality.

Masuma Shahid, wetenschappelijk docente aan Erasmus School of Law en LinkedIn expert, maakte zich sterk voor gelijke kansen in studie, carrière en onderzoek. Tutor Daphne Smolderen – Pieterman deelde haar ervaringen over de workshop ‘de inclusieve klas’, waar tutoren van Erasmus School of Law de discussie aangingen over vragen als: “Welke uitdagingen levert het begeleiden van een divers samengestelde onderwijsgroep op? en “Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat alle studenten zich betrokken voelen in de onderwijsgroepen en hieraan een bijdrage kunnen leveren?”. Tot slot sprak projectleider innovatie en educatie en Techionista award winnaar Farshida Zafar over waarom het belangrijk is dat we vrouwelijk leiderschap stimuleren, en hoe mannen daarbij kunnen helpen.

De bijeenkomst is enthousiast ontvangen en krijgt binnenkort vervolg.