Masterclasses bij AKD en Hertoghs

campus Woudestein

Studenten van het Double Degree Programme Toga aan de Maas volgden onlangs masterclasses bij AKD en Hertoghs.

AKD

De studenten droegen tijdens deze masterclass hun pleitnota's voor aan twee advocaten van AKD.

Op 15 mei heeft online de masterclass van AKD plaatsgevonden. Voorafgaand aan de masterclass hebben we in groepen aan de hand van een casus een pleitnota opgesteld. Tijdens de masterclass hebben we de pleitnota's voorgedragen voor twee advocaten van AKD. Ten slotte hebben we via een digitale rondleiding het kantoor kunnen zien. Het was een leerzame masterclass en een goede voorbereiding op Moot Court.

Hertoghs

Tijdens de laatste masterclass van dit collegejaar namen studenten deel aan een casus.

De laatste masterclass van het collegejaar vond virtueel plaats bij Hertoghs. Studenten met de basismaster strafrecht en fiscaal recht namen deel aan de masterclass gegeven door partner Peter van Hagen en advocate An Klaasse. Zij hebben uitgebreid verteld over hun ervaringen als advocaat. Bij de bespreking van de casus kwamen enkele van hun zaken ter sprake, en daarbij ook scriptie onderwerpen van enkele van de studenten. Zoals door een van de studenten verwoord al met al een ‘vruchtbare’ sessie waarin we een goed beeld hebben gekregen van de niche van het fiscaal strafprocesrecht.