Masterclasses bij Broeseliske Van Vlijmen en Cees Advocaten

Campus Woudestein

Studenten van het Double Degree Programme Toga aan de Maas volgden onlangs masterclasses bij Broeseliske Van Vlijmen en Cees Advocaten.

Broeseliske Van Vlijmen Advocaten

Tijdens deze masterclass oefenden de studenten met het opstellen van een pleitnota.

Op woensdag 13 mei heeft de digitale masterclass met Broeseliske Van Vlijmen Advocaten plaatsgevonden. Deze masterclass werd verzorgd door Mark van Benthem en Samir el Hadouchi. Na een korte introductie werd de groep gesplitst in twee 'breakout rooms', en stelde ieder team een eigen pleitnota op. Vervolgens is geoefend met pleiten en werd een ieder van feedback voorzien. Het was een leerzame en leuke masterclass, en onze dank gaat uit naar de betrokken advocaten!

Cees Advocaten

Bij Cees Advocaten volgden de studenten twee masterclasses: een over Moot Court en een over ondernemingsrecht.

We volgden dit jaar twee masterclasses bij Cees. Een ter voorbereiding op Moot Court en een over het ondernemingsrecht. Beide masterclasses hebben we als leerzaam en interessant ervaren. De masterclass ter voorbereiding op Moot Court vond plaats op 13 mei. We kregen tips en hebben geoefend met pleiten. De masterclass over aandeelhoudersgeschillen vond plaats op 4 juni en werd gegeven door Paul Wezelenburg. We hebben ons in het ondernemingsrecht kunnen verdiepen en de opgedane kennis direct kunnen toepassen op twee casussen. De masterclass heeft daarom bijgedragen aan de ontwikkeling met betrekking tot belangrijke aspecten van het ondernemingsrecht.