Masters Arbeidsrecht en A&V wederom predicaat 'topopleiding'

Opnieuw zijn de masteropleidingen Arbeidsrecht (98) en Aansprakelijkheid en Verzekering (90) bekroond met het prestigieuze predicaat ‘topopleiding’ door de Keuzegids Masters 2018. Beide masters scoren ver boven gemiddeld. Het oordeel is gebaseerd op de resultaten van de Nationale Studentenenquête en de rapporten van de nationale keuringsinstantie voor het hoger onderwijs, de NVAO.

Arbeidsrecht

De Keuzegids Masters 2018 heeft de master Arbeidsrecht voor het vijfde jaar op rij uitgeroepen tot topleiding. De opleiding is ten opzichte van vorig jaar verder gestegen van 92 naar 98 punten (van de 100). Hiermee is het de beste juridische thematische master en staat met dit mooie resultaat in de landelijke top 5 van WO-opleidingen over alle disciplines.

Aansprakelijkheid en Verzekering

De master Aansprakelijkheid en Verzekering is voor het derde jaar uitgeroepen tot topopleiding. De opleiding is ten opzichte van vorig jaar verder gestegen van 86 naar 90 punten. Met dit resultaat behoort de opleiding tot één van de beste masteropleidingen van Nederland. Studenten geven aan dat de praktijkgerichtheid en inhoud van de master zeer goed is. Ook de kwaliteit van docenten en de wetenschappelijke vorming worden erg positief beoordeeld.

Toelichting Keuzegids Masters 2018

‘Bij de thematische masters voert Erasmus School of Law (EUR) deze lijst aan. Arbeidsrecht en Aansprakelijkheid & Verzekering zijn echte topprogramma’s. Vooral de wetenschappelijke vorming is nergens beter dan hier,’ volgens de toelichting. Een prachtig resultaat voor Erasmus School of Law en een aanmoediging om verder te gaan met het innoveren van hoogstaand onderwijs.

Masteronderwijs Erasmus Universiteit Rotterdam

In totaal zijn 64 masteropleidingen van de Erasmus Universiteit beoordeeld. Naast bovengenoemde opleidingen scoren vooral Filosofie, International Management, Infection and Immunity en Molecular Medicine hoog.