In Memoriam dr. Gabry Vanderveen

In memoriam - tekst

Wij zijn diep getroffen en verslagen door het plotselinge overlijden van onze zeer geliefde collega dr. Gabry Vanderveen

Gabry overleed op 10 januari op achtenveertigjarige leeftijd.

Gabry heeft Psychologie en Rechten gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen en promoveerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op een onderzoek naar de conceptualisering en operationalisering van onveiligheidsbeleving. Zij heeft gewerkt bij de Universiteit Leiden en de Hogeschool Rotterdam, waarna zij in 2015 terugkeerde bij Erasmus School of Law, eerst als Universitair Docent Criminologie en sinds 2021 als Universitair Hoofddocent Criminologie binnen het departement Law, Society & Crime.

Gabry had een brede interesse en zocht in onderwijs en onderzoek verbinding en vernieuwing, zo heeft zij verschillende interdisciplinaire onderzoeksprojecten opgezet en gecoördineerd en maakte zij veel gebruik van visuele data en methoden. Gabry was zeer actief binnen de faculteit, zo maakte zij enkele jaren deel uit van de Faculteitsraad en was zij opleidingsdirecteur bacheloropleiding Criminologie. Gabry was enorm gedreven in haar werk, en met haar passie voor het vak en voor het onderwijs wist zij zowel collega’s als studenten te enthousiasmeren. Zij was een heel fijne collega en werd zeer gewaardeerd vanwege haar energie, compassie en oprechte interesse in iedereen.

Gabry zal door ons allemaal enorm worden gemist.