Moot Court en pleitcursus

Inside view of the Erasmus University Library

Studenten van de Double Degree Programme Toga aan de Maas voltooiden onlangs Moot Court en volgden een leerzame pleitcursus bij Kneppelhout.

Moot Court

Deze editie van Moot Court vond digitaal plaats.

Op 19 mei vond de digitale Moot Court plaats. Hiervoor moesten we een casus voorbereiden en digitaal bepleiten. Omdat Moot Court deze keer niet op de universiteit plaats kon vinden, werden digitale zittingen gehouden via Zoom, waarbij Bianca de Jong als rechter optrad. Hoewel de kantoren zelf niet aanwezig konden zijn, hebben we er veel van geleerd. Moot Court was erg geslaagd!

Kneppelhout

Bij Kneppelhout volgden de studenten een leerzame pleitcursus.

Bij Kneppelhout hebben we een leerzame pleitcursus gehad van Arnold Birkhoff, Elise Oonincx en Hülya Dijkman – Avsar. We kregen eerst een en ander te horen over het kantoor en werden daarna in twee break-outrooms ingedeeld. In deze twee groepen hebben we een arbeidsrechtelijke casus uitgewerkt om deze vervolgens te bepleiten. Het was erg leerzaam en we hebben nuttige tips gekregen voor de praktijk. Leuk om te zien hoe kantoren tijdens Corona hun best doen om een kijkje in hun praktijk te geven.