Prof. Xandra Kramer benoemd tot hoogleraar Internationaal Privaatrecht aan Universiteit Utrecht

Prof. dr. Xandra Kramer is door de Universiteit Utrecht benoemd tot algemeen hoogleraar Internationaal Privaatrecht. Zij zal die functie per 1 november aanstaande voor één dag in de week gaan bekleden.

Momenteel is prof. dr. Xandra Kramer bijzonder hoogleraar European Civil Procedure aan Erasmus School of Law. Per 1 november 2016 zal Kramer daarnaast werkzaam zijn als algemeen hoogleraar Internationaal Privaatrecht aan de Universiteit Utrecht en zich daar zowel bezighouden met onderzoek als onderwijs.

De expertise van Kramer ligt op het gebied van internationaal proces- en vermogensrecht. Haar onderzoek gaat zich voornamelijk richten op Europese codificatie van het Internationaal Privaatrecht, de regulatoire aspecten van het internationaal vermogensrecht en de wisselwerking tussen materieel Europees recht en het Internationaal privaatrechtelijke vermogensrecht. Op het gebied van onderwijs zal Kramer het mastervak Internationaal Privaatrecht en bijeenkomsten voor het honoursprogramma verzorgen.

Kramer kijkt uit naar deze nieuwe uitdaging en samenwerking met collega’s van het departement Rechtsgeleerdheid in Utrecht. Aan Erasmus School of Law zet zij het grootste deel van haar onderwijstaken en onderzoek naar Europees en internationaal procesrecht met passie voort. Xandra Kramer: ‘Ik verwacht dat de wisselwerking tussen mijn werkzaamheden en de verschillende werkkringen heel vruchtbaar wordt voor alle partijen.’

Het bestuur van Erasmus School of Law feliciteert prof. Xandra Kramer van harte met haar benoeming.

Over prof. dr. Xandra Kramer
Prof. dr. Xandra Kramer is een internationaal expert op het gebied van het internationaal privaatrecht en Europees procesrecht. In 2010 ontving zij een prestigieuze Vidi-subsidie van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) voor haar onderzoek ‘Securing Quality in Cross-Border Enforcement’ betreffende Europese kwaliteitswaarborgen voor de burgerlijke rechtspraak.