Sectie arbeidsrecht Erasmus School of Law presenteert nieuw handboek op online symposium

Foto van arbeidsrechtelijke themata in Studio Erasmus

Op 5 november organiseerde de sectie Arbeidsrecht in samenwerking met de Vereniging van Rotterdamse Arbeidsrechtadvocaten (VRAA), Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Midden Nederland (VAAMN) en Vereniging Haagse Arbeidsrecht Advocaten (VHAA) een symposium voor zeshonderd arbeidsrechtadvocaten. Hierin presenteerden de sprekers de zevende druk van “Loonstra&Zondag. Arbeidsrechtelijke themata I & II” (1650 pp.). Onder leiding van prof. mr. dr. Houweling, hoogleraar arbeidsrecht aan Erasmus School of Law, en mr. van den Brink, voorzitter van de VRAA, werden de kijkers polls voorgelegd en zijn tafelgesprekken gehouden.

Vanuit de studio van de Erasmus Universiteit hebben de auteurs tijdens het symposium allen een ander onderwerp behandeld. Zo sprak prof. Houweling over flexibele arbeid en mr. dr. Van der Voet, (AKD), vertelde over de mogelijkheid tot eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst. Prof. mr. dr. Even sprak over de overgang van een onderneming op een nieuwe eigenaar. Mr. dr. van Vliet vertelde over arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Tot slot sprak mr. dr. Sprengers over medezeggenschapsrecht.

In de zevende druk van het boek zijn alle relevante uitspraken van de Hoge Raad en lagere rechters op het terrein van de Wet werk en zekerheid, de Wet arbeidsmarkt in balans en de eerste Corona-rechtspraak verwerkt. Arbeidsrechtelijke themata biedt daardoor een compleet en geïntegreerd overzicht van het arbeidsrecht anno 2020. Het biedt de lezer houvast met betrekking tot de nieuwe regelingen op het terrein van flexwerkers, het ontslagrecht en wijzigingen in de Werkloosheidswet. Het handboek is geschreven voor studenten en arbeidsjuristen in de praktijk.

Het online seminar is hier terug te zien.