Staatssecretaris van Financiën Marnix van Rij geeft gastcollege

Marnix van Rij
Martijn Beekman

Staatssecretaris van Financiën, Marnix van Rij, geeft op maandag 27 november van 11.00-13.00 uur een gastcollege voor de studenten fiscale economie en fiscaal recht van respectievelijk Erasmus School of Economics en Erasmus School of Law.

De lezing staat in het teken van het fiscale beleid en het Belastingplan 2024. Tevens wordt ingegaan op fiscaliteit en klimaat. Er wordt mede aan de hand van een aantal stellingen gediscussieerd. De staatssecretaris heeft aangegeven graag met de studenten in discussie te gaan over deze actuele thema’s. De bedoeling is dan ook dat het gastcollege interactief is. Naast studenten staat het gastcollege ook open voor andere belangstellenden.

Over Marnix van Rij

Marnix van Rij (1960) is sinds 10 januari 2022 staatssecretaris Fiscaliteit en Belastingdienst in het kabinet-Rutte IV. In de periode 2015-2019 was hij Eerste Kamerlid voor het CDA. In 2020-2021 was hij regeringscommissaris in Sint Eustatius en in 2021 interim-voorzitter van het CDA.

De gastlezing vindt plaats in zaal M2-03 (Sorbonne) in het Van der Gootgebouw. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, 06 53 641 846.