Terugblik op Erasmus Graduate School of Law Review Day

Erasmus School of Law

Op 30 januari 2024 vond de jaarlijkse Erasmus Graduate School of Law Review Day plaats. Op deze dag kregen promovendi, die vorig jaar met hun onderzoek zijn begonnen, de kans om de voortgang van hun onderzoek te presenteren. Daarnaast ontvingen de promovendi die dag hun certificaten ter voltooiing van het opleidingsprogramma. Ook werden op deze dag de nieuwe promovendi geïntroduceerd.

Jing Hiah, universitair docent Criminologie

Jing Hiah, universitair docent Criminologie, gaf een inleidende speech waarin ze reflecteerde op haar eigen PhD-traject. Ze deelde een aantal dingen die haar hebben geholpen tijdens haar PhD-traject, bijvoorbeeld: zoek je eigen community, doe internationale ervaring op, ontwikkel andere vaardigheden, wees ondernemend, en last but not least: geniet van je PhD-onderzoek!

De nieuwe onderzoekers van dit jaar

Vervolgens stelde de grote groep nieuwe PhD onderzoekers van Erasmus School of Law zich voor. Van het departement Law & Markets: Vladimir Belev, Julie Hoppenbrouwers, Renee Knoop, Eva Meijermans-Spelman, Stijn Voogt en externe PhD researcher Hannah Mosmans. V het departement Law, Society & Crime: Inge Aarts, Merel Driessen, Romy Hanoeman, Elise Maes, Emma Weerd. Van het FORTPORT project, ook binnen Law, Society & Crime: Charlotte Geertman, Thomas van Mourik, Jill Stigter, Carmen ter Weijden. Van het departement Law & Business: Paul Hoynck van Papendrecht, Iris Meijer, Simone Slootweg, Aalt-Jan Smits, Shuping Song, Liu Yunhong, Erya Zhao, Qingzhe Zhao. En tenslotte van het EDLE programma, ook binnen het departement Law & Business: Ahmed Ayoub, Prateek Jain, Mthuthuskisi Malahleka, Anastasia Panicheva en Ozlem Yasar.

Francine Ruitinga

Voortgang onderzoek

Na het plenaire gedeelte waren er drie parallelle sessies waarin de PhD onderzoekers die vorig jaar hun PhD onderzoek zijn gestart, de voortgang presenteerden die ze tot nu toe hadden geboekt. De presenterende PhD onderzoekers waren Francine Ruitinga, Rebecca Bosch, Alice Bouman-de Groot, Clara Boggini, Nanou van Iersel, Marlon Kruizinga en Majsa Storbeck. Na elke presentatie was er tijd voor feedback van een discussant en voor vragen uit het publiek.

Certificaten voor het EGSL educational programme uitgereikt

Tot slot werden de certificaten voor het EGSL educational programme uitgereikt, waarna de middag werd afgesloten met een borrel.

Erasmus Graduate School of Law wil graag iedereen bedanken die aanwezig was. Daarnaast veel dank aan Monika Glavina, Willem-Jan Kortleven en Aylin Aydir Cakir voor hun bijdrage als discussant.