Verslag: Symposium De Wet Affectieschade

Symposium A&V - 1

Op donderdag 20 september 2018 hebben wij met de studenten van de master Aansprakelijkheid & Verzekering het symposium 'De wet affectieschade' in Den Haag bezocht.

De middag begon met een eerbetoon aan Niels Frenk, de persoon die ontzettend veel voor deze wet heeft betekend. De wet werd allereerst toegelicht door een raadadviseur van de directie Wetgeving en Juridische Zaken, mevrouw Van Hoppe. Daarna werd de wet toegelicht door onze eigen professor, de heer Lindenbergh. Na de heer Lindenbergh was het de beurt aan de heer Akkermans. Voor de studenten van de master Aansprakelijkheid & Verzekering is de heer Akkermans geen onbekende meer, omdat er veel voorgeschreven stof van de heer Akkermans is gelezen ter voorbereiding op de tutorials. Tot slot kwamen nog de heer Jammers van Slachtofferhulp Nederland en mevrouw Van der Zwan van Personenschade Instituut van Verzekeraar aan bod. Voor de groep was het erg interessant om te horen hoe de vertegenwoordigers vanuit de praktijk dachten over de wet. Alvorens wij het symposium bijwoonden, hadden wij een onderwijsbijeenkomst waarin drie studenten een referaat hielden die ook over de wet affectieschade gingen. De studenten vonden het erg leerzaam en nuttig dat er veel overlap zat tussen deze referaten en het symposium.

Symposium A&V - 2
Symposium A&V - 3