Centre for the Law and Economics of Cyber Security

Onderzoekscentrum Erasmus School of Law
Datastromen

Er is onder- en overinvestering in cyberbeveiliging door zowel de regering als de industrie. Als de investeringen in cyberbeveiliging zullen toenemen in de toekomst door ontwikkelingen zoals robotica, de ‘internet of things’ en blockchain, zal ook de behoefte aan maatschappelijk debat over efficiëntie van deze investeringen groeien.

Nieuws

Indonesische delegatie bezoekt Centre for the Law and Economics of Cyber Security

Afgelopen woensdag 23 augustus bracht een officiële delegatie van het Nationale Cyber en Crypto Agentschap uit Indonesië een bezoek aan het CLECS.
group of BSSN and CLECS researchers

Sophie van der Zee ontrafelt de kunst van het liegen

Sophie van der Zee deelt haar inzichten over leugens en de manieren om ze te detecteren, bijvoorbeeld bij het verhoren van verdachten van strafbare feiten.
Sophie van der Zee

Sophie van der Zee nieuwe directeur van het Centre for the Law and Economics of Cybersecurity

Per 1 maart 2023 draagt Bernold Nieuwesteeg, directeur van het Centre for the Law and Economics of Cybersecurity, de leiding over aan Sophie van der Zee.
Sophie van der Zee standing in front other Eramus statue

"Organisaties bereiken met angst, boetes en onduidelijkheid geen optimale cyberveiligheid"

Bernold Nieuwesteeg, directeur van CLECS aan Erasmus School of Law, waarschuwt voor een nieuwe vage en strenge EU-cybersecurityrichtlijn.
Bernold Nieuwesteeg

Overheid moet ook in gesprek met burgers over cybersecurity

Volgens Bernold Nieuwesteeg, directeur van het CLECS aan Erasmus School of Law, wordt onvoldoende geluisterd naar burgers over cybersecurity.
Bernold Nieuwesteeg

ASM International ontvangt prijs voor transparantie over cybersecurity

ASM International heeft de jaarlijkse Cyber Security Annual Report Index prijs gewonnen, uitgegeven door het CLECS en ICFG.
CLECS 2022

Cybersecurity is in toenemende mate een prominent thema in jaarverslagen. Hoe waardevol is deze informatie?

Uit het Cyber Security Annual Report blijkt dat cybersecurity in de berichtgeving van beursgenoteerde bedrijven veel belangrijker is geworden.
Cyber Security

Transparantie over cybersecurity: een blinde vlek?

Bernold Nieuwesteeg, directeur van het Centre for Law and Economics of Cyber Security (CLECS), en Willem Kuijken, onderzoeksassistent bij het CLECS, een reactie
Programming Code

PostNL valt in de prijzen door transparantie over cybersecurity

PostNL heeft de Cyber Security Annual Report Index troffee ontvangen uit handen van vice-decaan Maarten Verbrugh en directeur van het CLECS Bernold Nieuwesteeg.

Het vergroten van bewustzijn over digitale gevaren is niet voldoende om cybercriminaliteit te bestrijden. Wat wel?

Bernold Nieuwesteeg, directeur van het CLECS van Erasmus School of Law, schreef met andere experts een paper over effectievere bestrijding van cybercrime.

Algemeen contact

E-mailadres