donderdag 21 sep 2023, 09:00 - 17:00

Excelsior Stadion

Voeg toe aan agenda
Erasmus University Challenge winners

Na vijf maanden is het op 21 september eindelijk zo ver: de finale van de 2e Erasmus University Challenge! In de maanden vooraf hebben de deelnemers van alles gedaan om het ondernemerschap in zichzelf aan te wakkeren door middel van diverse workshops.

Ondernemerschap, het opbouwen van vaardigheden, scaling en investeren. Het zijn zomaar een paar termen waar de Erasmus University Challenge om draait. De wedstrijd is hét entry ticket voor het starten van een onderneming en het worden van een ondernemer en staat in het teken van robuuste ketens, energietransitie en het maken van maatschappelijke impact. De (te beginnen) ondernemingen van de deelnemers hebben dan ook een duurzame aanpak.

De vijf maanden voor de finale hebben de deelnemers verschillende workshop gevolgd. Van idee validatie & VR inspiratie tot aan workshops over prototyping en hoe een idee te pitchen en aanvullend financiering te krijgen.

De finale

Tijdens de finale gaan de deelnemende studenten de strijd met elkaar aan. Ze pitchen hun idee in één van de drie categorieën (ideation, prototyping of start-ups) voor een vakkundige jury. De jury bestaat uit ondernemers Roderick de la Houssaye en Matthijs van Doorn van de Port of Rotterdam. Juryvoorzitter is Voorzitter van het College van Bestuur Ed Brinskma.

Door middel van deze challenge wil Erasmus Universiteit Rotterdam ondernemerschap aanwakkeren, onder studenten, ondernemers en academici van binnen en buiten Rotterdam. Zien we je bij de finale?

De Erasmus University Challenge biedt studenten de kans om hun eigen, ingenieuze ideeën, prototypes en onderzoeksprojecten verder uit te werken tot bedrijfsplannen. Meer weten? Bezoek de website.