Love on the Spectrum

Experts discuss what it's like to date while on the autism spectrum
dinsdag 27 sep 2022, 19:00 - 21:00
Gesproken taal
Engels

Erasmus Paviljoen

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Het vinden van een seks- of romantische partner kan soms moeilijk zijn. Dat geldt zeker voor mensen met autisme, die het soms moeilijk vinden om contact te maken met anderen. Met fragmenten uit de populaire datingshow “Love on the Spectrum” zullen experts met en zonder autisme dieper ingaan op daten en relaties.

Dating shows zijn immens populair. Van Married at first sight tot First dates, Flirty Dancing tot Ex on the Beach, we vinden het heerlijk om mee te kijken met de zoektocht naar liefde. Maar voor sommigen is het nog moelijker om een partner te vinden. In de populaire show Love on the Spectrum zien we mensen op het autisme-spectrum bij hun ervaringen in de dating-wereld. Waarom kijken we graag naar deze shows, en leren ze ons iets over mensen met autisme? Naast twee Australische seizoenen is er ondertussen ook een Amerikaanse versie te bekijken. Is het dan zo anders of boeiend hoe mensen met autisme daten?

Tijdens deze avond zullen we aan de hand van een aantal scenes wat dieper ingaan op de verschillen en overeenkomsten met twee experts:

• Kirsten Visser, werkzaam als GZ-psycholoog bij SARR Autisme Rotterdam en gepromoveerd bij het Erasmus MC op een onderzoek naar de psychoseksuele ontwikkeling van pubers met autisme. Haar klinische werk en onderzoek focus op diverse thema’s binnen seksualiteit bij jeugdigen met autisme en het verbeteren van de klinische zorg voor deze groep.
  • Jeroen Dewinter, klinisch psycholoog bij GGzE en senior onderzoeker bij Tranzo, Tilburg University. In zijn huidige onderzoek focust hij op het welbevinden van jongeren en volwassenen met autisme, met specifieke aandacht voor seksualiteit en genderdiversiteit.

Datum: dinsdag 27 september
Tijd: 19.00-21.00 uur (Inloop: 18.30u)
Locatie: Erasmus Paviljoen
Voertaal: Engels