Onthulling Pierre Bayle Monument

vrijdag 2 nov 2018, 15:00 - 17:30
Voeg toe aan agenda

Het Pierre Bayle Monument, ontworpen door Paul Cox, wordt op 2 november officieel overgedragen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) door CBK Rotterdam namens de gemeente Rotterdam. Wij nodigen u van harte uit om de onthulling van dit monument op de vernieuwde campus van de EUR bij te wonen op vrijdag 2 november vanaf 15 uur.

In 2011 kreeg de wereldberoemde filosoof Pierre Bayle een monument in Rotterdam. Kunstenaar Paul Cox ontwierp geen standbeeld, maar een ‘teksthuis’, dat oorspronkelijk gemaakt was voor Crooswijk, maar daar nauwelijks tot zijn recht kwam. Dit teksthuis is voorzien van bronzen tekstpanelen met citaten van Bayle en wordt vergezeld door enkele banken. Nu is het monument geplaatst op de geheel vernieuwde campus van de Erasmus Universiteit.

15.00 uur: ontvangst in de Erasmus Gallery
15.30 uur: openingswoorden door Filip Vermeylen (Professor of Global Art Markets Erasmus Universiteit Rotterdam en Lid van de Kunstcommissie EUR) en Ove Lucas (directeur CBK Rotterdam)
15.40 uur: lezing door Wiep van Bunge (Hoogleraar Geschiedenis van de Wijsbegeerte): Waarom studenten anno nu Pierre Bayle moeten kennen
16.00 uur: wandeling naar het Pierre Bayle Monument – Park Noord, EUR
16.30 uur: borrel Erasmus Gallery
17.30 uur: einde

Aanmelden is niet nodig. Wij hopen u daar te zien!

CBK Rotterdam: T +3110 436 02 88 E cbk@cbkrotterdam.nl W www.cbkrotterdam.nl