Opening Sports Building

Gebouw
Sports Building
Campus Woudestein
Aanmelden voor openingsevent Voeg toe aan agenda
Nieuw Sportgebouw 1

Sports Building is open voor jou! Tijdens het openingsevent voor studenten, medewerkers en genodigden organiseren wij een ‘sport-experience’ gevolgd door een inhoudelijk programma waarin we stilstaan bij het belang van goede sportfaciliteiten voor de gezondheid en het welzijn van studenten en medewerkers.

Experience Run:11:00 – 13:00 uur (fun run, meld je hier aan!)
 13:00 – 14:00 uur (wedstrijd voor verenigingen Erasmus Sport)
 14:00 – 15:00 uur (fun run, meld je hier aan!)
Officieel programma: 14:00 – 15:00 uur o.l.v. Bart Vriends

Experience Run - Wie gaat de uitdaging aan?

Op sportieve wijze nemen we afscheid van het oude sportgebouw met een ‘Experience Run’. Voor iedereen die wil – en durft – is er een hindernisbaan ingericht vanuit het oude sportgebouw, over de campus naar het nieuwe gebouw. Elke sportieve waaghals krijgt bij de finish een kleine versnapering.

Fun run

Tussen 11:00 en 13:00 uur en tussen 14:00 en 15:00 uur kan iedereen zich inschrijven om te rennen en klimmen voor de lol. Durf jij de uitdaging aan? Meld je hier aan voor de Experience Run

Wedstrijd

Tussen 13:00 en 14:00 uur dagen we de verenigingen van Erasmus Sport uit om te strijden voor het goede doel en de eer! Wie wint ontvangt een cheque ter waarde van € 250,= ter besteding aan een goed doel naar keuze.

Officieel programma

Gespreksleider Bart Vriends praat tussen 14:00 en 15:00 uur met collegelid Ellen van Schoten, bestuurslid Antoinette Laan, topsporter Marieke Keijser, topsportcoordinator Rebekka Kadijk en Rugbycoach Michiel Snijders over de thema’s sport, studentenwelzijn en gezondheid. Aansluitend vindt de officiële openingshandeling plaats, waarna er tijd is om onder het genot van een hapje en drankje nog even na te praten en door het gebouw te lopen.

Bart Vriends, voetballer bij Sparta

Bart Vriends

Bart Vriends is profvoetballer bij Sparta Rotterdam. Hij studeerde communicatiewetenschappen en behaalde in 2020 zijn master in Media & Journalistiek aan de Erasmus Universiteit. Bart deed mee aan ‘De slimste mens’ en kennisquiz ‘The Connection’ en maakt wekelijks de podcast ‘De Cor Potcast’.

Ellen van Schoten

Ellen van Schoten is vice-voorzitter van het College van Bestuur (CvB) van Erasmus Universiteit Rotterdam. Ze is verantwoordelijk voor de portefeuille Professional Services en bedrijfsvoering  - Finance - Human Resources - Real Estate & Facilities -  Information Technology - Sustainability.

Bestuurslid Antoinette Laan

Antoinette Laan-Geselschap

Antoinette Laan is sinds april 2021 wethouder in Schiedam namens de VVD. Daarvoor was ze Tweede Kamerlid en wethouder van sport, cultuur en recreatie in Rotterdam. Sinds 2015 is zij voorzitter van de Raad van Bestuur Stichting Erasmus Sport.

Rebekka Kadijk (Erasmus Sport)

Rebekka Kadijk

Rebekka was professioneel beachvolleybalster. Met verschillende partners werd zij negen keer Nederlands kampioen bij het beachvolleybal. Ook kwam ze uit op de Olympische Spelen van 2000, 2004 en 2008. Rebekka is verantwoordelijk voor het Topsportprogramma van Erasmus Sport. Daarnaast is ze verenigingscoördinator van de 26 studentensportverenigingen van Erasmus Sport.

Michiel Snijders

Michiel is hoofdcoach van de Rotterdamse Studenten Rugby Club, Bondscoach van het Nederlandse Studenten Team en coach bij Rugby Academie Zuid West. Michiel ademt rugby en legt makkelijk de verbinding tussen bewegen en studeren.

Marieke Keijser

Topsporter Marieke Keijser is een Nederlandse roeister. Ze won goud in de lichte skiff op het EK in 2018 en zilver op het WK roeien in 2019. In 2021 behaalde zij brons op de Olympische Spelen. Marieke Keijser is op dit moment actief bij A.R.S.R. Skadi. en bezig met haar studie Health Policy Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Nieuw Sportgebouw 3 Nieuw Sportgebouw 8

Fotografie & video

Tijdens de opening van het Sports Building worden foto’s en video-opnames gemaakt. Het kan zijn dat je herkenbaar in beeld komt. Als bezoeker geef je toestemming voor het opslaan en gebruiken van deze beelden voor commerciële doeleinden.

Wil jij ook aanwezig zijn bij de officiële opening van het Sports Building? Stuur een mailtje naar tomorrowscampus@eur.nl om je aan te melden. Deelname aan dit evenement is gratis.

Aanmelden voor de Experience Run kan via deze link: https://webshop.erasmussport.nl/Activities/Overview.