Oratie prof. Jeroen Temperman

Erasmus Universiteit Rotterdam, Campus Woudestein, Erasmus Building, Aula

Voeg toe aan agenda
Foto van Jeroen Temperman

Op vrijdag 1 maart 2019 om 16.00 uur spreekt prof. mr. dr. drs. Jeroen Temperman, hoogleraar International Law and Religion in Interdisciplinary Context aan Erasmus School of Law, in de Aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam zijn oratie uit met de titel: ‘Corporate Religious Freedom and the Rights of Others: Calibrating Human Rights in Times of Pluralist Dilemmas’.

In zijn oratie zal prof. Temperman godsdienstvrijheidsklachten van bedrijven onder de loep nemen. Hij stelt de vraag of “corporate religious freedom” onder het internationale recht bestaat, en zo ja, hoe dat recht te balanceren met de botsende rechten van anderen.

U bent van harte uitgenodigd deze bijeenkomst, met aansluitend een aangeklede borrel, bij te wonen. Wij zien ernaar uit u dan te mogen verwelkomen.

Hier vindt u de routebeschrijving naar en plattegronden van de campus.

Prof. Temperman promoveerde in 2009 aan het Irish Centre for Human Rights, een onderzoekcentrum van de National University of Ireland (Galway) op State-Religion Relationships and Human Rights Law: Towards a Right to Religiously Neutral Governance.

Prof. Temperman is medeoprichter van het Erasmus Institute for Public Knowledge (EIPK), een interdisciplinair onderzoeksinstituut inzake publieke vraagstukken, voor wetenschappers uit de sociale en geesteswetenschappen.