Promotie A. (Ajla) Mujčić

Erasmus Building
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda

Op vrijdag 2 September 2022 verdedigt A. Mujčić haar proefschrift, getiteld: ‘Digital Support for Alcohol Moderation and Smoking Cessation in Cancer Survivors’.

Proefschrift in het kort:

Verminderen van alcoholgebruik en stoppen met roken kan voor iedereen gezondheidsvoordelen opleveren, maar voor mensen die kanker hebben (gehad) kunnen deze  gedragsveranderingen bovendien bijdragen aan gunstigere behandelresultaten en algeheel welzijn [1, 2]. Echter, gerichte ondersteuning bij het veranderen van alcohol- en tabaksgebruik onder mensen die kanker hebben (gehad) ontbreekt vaak [3, 4]. Mogelijk kunnen digitale interventies deze lacune opvullen. Dit proefschrift beschrijft de ontwikkeling en evaluatie van twee digitale interventies voor het verminderen van alcoholgebruik en stoppen met roken voor mensen die kanker hebben (gehad), en werpt licht op de rol die digitale interventies kunnen spelen bij het ondersteunen van mensen die kanker hebben (gehad) bij hun inspanningen om minder (of geen) alcohol te drinken en te stoppen met roken.

De openbare verdediging zal exact om 13.00 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen eventueel op het scherm buiten meekijken. Er is geen mogelijkheid tot toelating tijdens het eerste gedeelte van de ceremonie. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.

Er is aan kandidaat een livestreamlink verstrekt.