Prof.dr. Paul van Geest is benoemd tot hoogleraar Theologie en Economisch denken

Prof.dr. Paul van Geest is per 1 januari 2018 benoemd tot (parttime) hoogleraar Theologie en Economisch denken aan de Faculteit der Wijsbegeerte van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Zijn leerstoel wordt mede mogelijk gemaakt door de Erasmus Holding en de Erasmus School of Economics.

Leerstoel

Met het instellen van de gewone leerstoel Theologie en Economisch denken beoogt de Faculteit der Wijsbegeerte een bijdrage te leveren aan interdisciplinair onderzoek en onderwijs tussen filosofie, economie en theologie. Daarmee sluit de faculteit aan op belangrijke ontwikkelingen binnen het economisch denken en verwacht hiermee zowel het onderwijsaanbod van de filosofische als de economische opleidingen te verrijken. Van Geest zal cursussen verzorgen voor studenten en promovendi die nieuwsgierig zijn naar de geschiedenis van de theologie en zingevingsvragen waarin verband wordt gelegd met economische drijfveren.

Over prof.dr. Paul van Geest

Prof. dr. Paul van Geest is sinds 2007 hoogleraar Kerkgeschiedenis en Geschiedenis van de Theologie aan Tilburg University. Hij is Neerlandicus (Leiden, 1986) en theoloog (Rome, Gregoriana, 1991). In 1996 promoveerde hij in Utrecht op een dissertatie getiteld: Thomas a Kempis. Een studie van zijn mens- en godsbeeld. Van 2002-2007 was hij bijzonder hoogleraar Augustijnse Studies aan de Katholieke Theologische Universiteit Utrecht. Behalve een internationaal erkend wetenschapper op het gebied van de studie naar het vroege Christendom en het denken van Augustinus is hij in Nederland met regelmaat in de media om ontwikkelingen in het Christendom te duiden.

In de Media

Lees hier het artikel over de aanstelling van Prof. dr. Paul van Geest in het Nederlands Dagblad.

Persvoorlichting Faculteit der Wijsbegeerte

Evaline Bender