Leeskabinet lezing - Édouard Louis over 'Veranderen: methode'

Een studente neemt een boek uit de kast van het Rotterdamsch Leeskabinet
zaterdag 9 apr 2022, 20:00 - 21:30
Type
Ticket informatie

Leeskabinet-leden gaan met korting en betalen slechts €5,- per ticket. Tickets zijn uitsluitend online verkrijgbaar.

Koop tickets Voeg toe aan agenda

Als jonge homoseksueel die opgroeide in de vergeten arbeidersklasse in het industriële Noorden van Frankrijk weet Édouard Louis als geen ander wat armoede en uitsluiting met mensen doet.

In zijn autobiografische relaas Veranderen: methode vertelt de auteur zijn eigen verhaal, zijn odyssee, op nietsontziende wijze. Hier wordt het persoonlijke op een unieke manier politiek gemaakt, zoals alleen grote literatuur vermag.

Het gepassioneerde en geëngageerde werk van Louis bewijst dat hij een van de meest toonaangevende schrijvers van zijn generatie is. Zijn boeken worden door beroemde regisseurs voor het toneel bewerkt. In Arminius gaat hij in gesprek met Ernest van der Kwast over zijn nieuwe roman.

Édouard Louis debuteerde op 21-jarige leeftijd met de autobiografische bestseller Weg met Eddy Bellegueule (2014), waarmee hij in één klap wereldberoemd werd. Ook zijn navolgende titels, Geschiedenis van geweld (2016), Ze hebben mijn vader vermoord (2018) en Strijd en metamorfose van een vrouw (2021) vinden mondiaal gehoor.

Zaterdag 9 april 20.00 uur, zaal open om 19.30 uur.

Locatie: Arminius, Museumpark 3

De voertaal bij dit evenement is Engels.

Boekverkoop door boekhandel v/h Van Gennep, na afloop signeert de auteur.

Vragen? Mail het Leeskabinet