De nieuwe Stargate nieuwsbrief

Stargate logo

De nieuwe nieuwsbrief van Stargate is gepubliceerd!

Ontdek de Circulaire Economie: Hasselt University en Brussels Airport Company hebben een praktisch kader ontwikkeld, met voorbeelden van Stargate en andere luchthavens, om professionals te begeleiden bij het implementeren van circulariteitsinitiatieven. Omarm duurzame processen en evalueer hun impact!

Introductie van de Bike Manager: Het Stargate-project introduceert Steven Fagard als de nieuwe fietsmanager op Brussels Airport. Doe met ons mee in de ontwikkeling van groenere luchthavens en transformeer ze tot slimme mobiliteitshubs voor reizigers, medewerkers en bewoners.

Autonome voertuigen op het platform: De haalbaarheidsstudie van Stargate voor autonome voertuigen op het platform vordert! Met een analyse van mogelijke routes en toepassingen zijn we een stap dichter bij het transformeren van de luchthavenoperaties.

Zonne-energie op de luchthaven van Athene: Athens International Airport opent een 16MW fotovoltaïsch park, het grootste in Griekenland! Het vermindert de uitstoot van koolstofdioxide met 71.500 ton, wat gelijk staat aan een bos ter grootte van de luchthaven. Lees het volledige persbericht en zie hun inzet voor duurzaamheid.

Budapest Airport wordt groen: Wizz Air stijgt op met behulp van Neste MY Sustainable Aviation Fuelâ„¢ geleverd door MOL. Maak de eerste testvlucht mee met deze milieuvriendelijke mix en draag bij aan een schonere luchtvaartindustrie.

L'Aéroport Toulouse-Blagnac: Een positieve energie: L'Aéroport Toulouse-Blagnac zet zich in voor de transformatie naar duurzame luchtvaart. Van ultrasnelle laadstations tot investeringen in duurzame brandstoffen en zonne-energieprojecten, zij leiden de weg.

Stargate op tv: Bekijk partners van Stargate, zoals TUIfly, UHasselt, BAC en DHL, in het televisieprogramma 'Doe Maar Duurzaam' terwijl ze de duurzame innovaties belichten die plaatsvinden op Brussels Airport.

Klik hier om de hele nieuwsbrief te lezen.