Escapegame - How to motivate students with gamebased learning elements

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Voel jij je ook uitgedaagd om je studenten aan te moedigen via game-based learning? Heb jij zin om te ontdekken hoe je middels game-based learning de motivatie van studenten kunt (terug)winnen? Schrijf je dan in voor deze MicroLab! Op een spelende manier leer je praktische strategieën om game-based learning te gebruiken in jouw vak, en waarom deze strategieën motiverend zijn voor studenten. De workshop is bedoeld als een inspiratiebron om ‘game-based learning’ toe te passen in je eigen onderwijs.

Het MicroLab bestaat uit de escapegame en een aansluitende sessie waarin je de inzichten uit de game uitwerkt en toepast op je eigen onderwijs. De escapegame is volledig ontwikkeld binnen het leerplatform Canvas en zal dus digitaal gespeeld worden. Wel zal het MicroLab op campus Woudestein plaatsvinden, zodat we de groepen adequaat kunnen begeleiden.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

dinsdag 9 jul 2024
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• Te reflecteren op de bruikbaarheid van game-based learning om de motivatie van studenten in jouw onderwijs te stimuleren.
  • De motivatiefactoren te koppelen aan de elementen van game-based learning, waardoor je middels game-based learning de motivatie van je studenten kan stimuleren en behouden.

Startdatums

• dinsdag 12 mrt 2024

Tijd: 13:00 - 16:00 Education Lab
    Apply
  • dinsdag 9 jul 2024

Tijd: 14:00 - 17:00 Education Lab | ☀️ MicroLab Summer Festival ☀️
    Apply

Doelgroep en vereiste voorkennis

Deze MicroLab is bedoeld voor (junior) docenten, die praktische strategieën willen leren om studenten te motiveren. Er is geen specifieke voorkennis vereist. Deze MicroLab is ook interessant voor meer ervaren docenten die meer willen leren over het motiveren van studenten via game-based learning.

De escaperoom wordt in twee- of drietallen gespeeld. Het is mogelijk om je aan te melden voor een escaperoom sessie samen met een collega. Beiden moeten zich afzonderlijk aanmelden.

Inhoud, vorm en tijdsinvestering

Deze MicroLab bestaat uit een escapegame en direct erna een follow-up sessie. De totale sessie duurt 2,5/3 uur.

• In de escapegame probeer je te ontsnappen door puzzels op te lossen over motivatie strategieën.
  • In de vervolgsessie ga je de inzichten over waarom game-based learning inspeelt op de motivatie van studenten en dit toepassen op je eigen onderwijs. Ook delen we inspiratie om gaming-elementen in het onderwijs te implementeren.
  • Na de workshopsessie kun je je Proof of Competence afronden.
  • Neem een laptop mee om de escapegame in Canvas te spelen!

Testimonial

“I liked it very much. I can't believe you can build all of this in Canvas. I am excited to get started myself.”

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Escapegame - How to motivate students with gamebased learning elements

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
dinsdag 9 jul 2024
Inschrijfdeadline

De inschrijfdeadline is twee weken voor het MicroLab plaatsvindt. Wanneer registreren niet meer mogelijk is, neem alsjeblieft contact op met training@risbo.eur.nl om te kijken of er nog een plek beschikbaar is.

Tijdsduur
3 uren