How to analyse and evaluate your assessment (BKE)

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

De analyse van toetsresultaten van studenten is een belangrijke stap voordat de cijfers naar de studenten worden gecommuniceerd. In deze analyse kijk je naar de prestatie van studenten op verschillende taken en vragen, en onderzoek je de betrouwbaarheid van de uitkomsten. Dit kan voelen als een vervelende taak, maar in dit MicroLab zal je kennismaken met laagdrempelige mogelijkheden om de resultaten van toetsen of opdrachten te analyseren. Dit zal jou als docent waardevolle informatie opleveren. Niet alleen over de prestatie van de studenten, maar ook over de kwaliteit van het tentamen en de kwaliteit van het gegeven onderwijs. Wat zijn relevante onderdelen voor een toetsanalyse? En hoe kun je hieruit conclusies trekken en een verbeterplan maken? Ontdek het in dit MicroLab!

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Startdatum
donderdag 11 jul 2024
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• De kwaliteit van een toets/opdracht te onderzoeken (gebaseerd op de analyse van de toets/opdracht en de resultaten).
  • Indien nodig, de juiste corrigerende maatregelen te nemen naar aanleiding van de analyse,
  • De toets/opdracht van een vak te evalueren (gebaseerd op feedback en reflectie) en verbeterplannen voor de toekomst te formuleren.

Startdatums

• donderdag 7 mrt 2024

Apply
  • donderdag 11 jul 2024

Tijd: 13:00 - 16:00 Langeveld 1.08 | ☀️ MicroLab Summer Festival ☀️
    Apply

Doelen en competenties

Doelgroep en vereiste voorkennis

Het MicroLab is bedoeld voor docenten die geïnteresseerd zijn om te leren van hun toetsresultaten of in het verbeteren van de kwaliteit van hun toets. De inhoud is van toepassing op verschillende toetsvormen. Er is geen specifieke voorkennis nodig, maar het is handig om bekend te zijn met de kwaliteitscriteria voor de constructie van toetsen en opdrachten. Dit MicroLab kan een goed vervolg zijn op de inhoud van de BKO/UTQ en op de andere MicroLabs met betrekking tot toetsontwerp en constructie.

Vorm en tijdsinvestering

Het MicroLab bestaat uit een online voorbereiding en een workshop sessie, De online voorbereiding bestaat uit video’s, readings en assignments. De voorbeiding kost ongeveer 2 uur en is verplicht om aan de workshop sessie te mogen deelnemen. In de workshop sessie zal actief worden voortgebouwd op de voorbereidingsopdracht. De focus ligt daar op actieve discussie, begeleide oefening en peer learning.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Startdatum
donderdag 11 jul 2024
Inschrijfdeadline

De inschrijfdeadline is twee weken voor het MicroLab plaastvindt. Wanneer registratie niet meer mogelijk is, neem alsjeblieft contact op met training@risbo.eur.nl om te kijken of er nog een plek beschikbaar is.

Tijdsduur
3 uren