Nieuwsartikelen

Maaike Head: voormalig topsporter in doktersjas!

Erasmus MC-alumna Geneeskunde Maaike Head en Olympisch kampioen roeien werd geïnterviewd door NOS Sport.

Koetjes & Kalfjes!

Studenteninitiatieven poppen steeds meer op. Masterstudent Geneeskunde Leonoor Wismans bedacht aan de keukentafel een plan om studenten in contact te brengen met eenzame ouderen.

Een initiatief om studenten en eenzame ouderen bij elkaar te brengen

OperationAIR: studententeam ontwikkelt alternatief beademingsapparaat

OperationAIR - Assist In Respiration - is een non-profit studententeam van de TU Delft, bestaande uit 35 studenten, dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van een simpel en relatief goedkoop beademingsapparaat om mogelijke tekorten op te vangen die ontstaan door de coronacrisis. Het team is opgezet door prof. dr. ir. Jaap Harlaar, opleidingsdirecteur van Technical Medicine, samen met studenten Technical Medicine. Inmiddels is het team uitgebreid met studenten van andere studierichtingen waaronder Biomedical Engineering, Industrieel Ontwerpen en Technische Natuurkunde. Alle leden van OperationAIR werken op vrijwilligersbasis zonder bijkomende belangen.