Onderwijsvisie en missie

Het Erasmus MC staat voor een gezonde bevolking en excellente zorg door onderzoek en onderwijs.
Het Erasmus MC is erkend leidend in innovaties voor gezondheid en zorg.

Binnen de drie kerntaken patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs wordt in het Erasmus MC elke dag weer gewerkt aan veilige topzorg voor patiënten met complexe zorgvragen, zeldzame aandoeningen of acute zorgbehoeften. Daarnaast bieden wij onderscheidend toponderwijs aan dat ambitieuze, nieuwsgierige en getalenteerde studenten aanspreekt en dat aansluit bij de zorg- en gezondheidsvraagstukken van morgen. Onze onderzoekers en onderzoeksteams werken aan internationaal toonaangevend wetenschappelijk toponderzoek dat ziekten en aandoeningen helpt te begrijpen, te voorspellen, te behandelen en te voorkomen. Voor (aankomende) studenten is het Erasmus MC als medische faculteit van de Erasmus Universiteit Rotterdam daarom een perfecte omgeving om in te leren, te studeren en te ontdekken…

Technisch UMC: Onderscheidend innoveren met inzet van technologie en data

Het Erasmus MC is het grootste en meest veelzijdige van de acht universitair medische centra van Nederland. Het biedt meer dan 70 verschillende opleidingen aan en behoort daarmee tot de grootste medische opleidingscentra in Nederland. Het Erasmus MC wil haar internationale reputatie verder uitbouwen en in 2030 tot de twintig beste medisch instituten ter wereld behoren. Een van de grootste nieuwe ontwikkelingen in de gezondheidszorg is de opkomst van technologie, kunstmatige intelligentie, big data en robotica. Wij denken dat toekomstige grote innovaties in gezondheid en zorg liggen op de terreinen waar biomedische en natuurwetenschappen, geneeskunde, techniek en informatiewetenschappen elkaar raken (convergentie). Deze ontwikkelingen hebben ook gevolgen voor het werk in de patiëntenzorg, het wetenschappelijk onderzoek en het onderwijs. Het is onze ambitie leidend en onderscheidend te zijn in het vormgeven van de gezondheidszorg van de toekomst door de inzet van technologie en data, en we spreken de ambitie uit het eerste technisch georiënteerde UMC van Nederland zijn.