Personenvennootschappen, de weg vooruit

Symposium georganiseerd door het Instituut voor Ondernemingsrecht (IVO)
donderdag 20 apr 2023, 13:30 - 17:00
Symposium
Gesproken taal
Gebouw
Erasmus Paviljoen
Campus Woudestein

In de parkeergarage is er ruim gelegenheid voor parkeren.

Ticket informatie

€189 (kosteloos voor EUR-studenten en EUR-medewerkers)

Aanmelden Voeg toe aan agenda
IVO logo

Nederland kent nu al meer dan 230.000 personenvennootschappen, hoofdzakelijk actief in het MKB. De bestaande wetgeving hieromtrent is sterk verouderd, hoog tijd dus voor nieuwe wetgeving over maatschap, vof en cv. Het onderwerp is van groot belang.

Van oktober 2022 tot 10 februari 2023 liep een internetconsultatie over het nieuwste ambtelijk voorontwerp van deze wetgeving. Op 20 april 2023 worden het voorontwerp en de reacties hierop besproken tijdens een symposium georganiseerd door het Instituut voor Ondernemingsrecht. Met bijdragen vanuit het ministerie van Justitie & Veiligheid, wetenschap en praktijk wordt de balans van de consultatiereacties opgemaakt.

De inloop en ontvangst is vanaf 13:00 uur. Om 13:30 uur start het inhoudelijke programma, wat duurt tot 17:00 uur. Aansluitend is er gelegenheid tot napraten en netwerken in de foyer onder het genot van een drankje.

Kijk hier voor het inhoudelijke programma en een overzicht van de sprekers en panelleden.

Over het IVO

Het Instituut voor Ondernemingsrecht (IVO) is een wetenschappelijk studiecentrum op het gebied van het rechtspersonenrecht, ondernemingsrecht en effectenrecht van de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen en Erasmus School of Law.

Er worden certificaten verstrekt voor de aanvraag van 3 PE punten.

Aanmelden kan tot 13 april 12:00 uur. Mocht u zich na die datum alsnog willen aanmelden, dan kunt u tot 17 april 12:00 uur een e-mail sturen naar ivo.events@law.eur.nl.