Erasmus School of Law in top-50 of Times Higher Education (THE)

Erasmus School of Law is gestegen naar de 46e positie van 190 wereldwijde rechtenfaculteiten in de prestigieuze Times University Hoger Onderwijs World University Rankings 2020.

Het bestuur van de Erasmus School of Law feliciteert alle medewerkers en partners met hun bijdragen aan dit succes.

Hier vind je de volledige THE Law ranglijst 2020.

Over Erasmus School of Law

Erasmus School of Law is een internationaal georiënteerde faculteit met hart en ziel geworteld in Rotterdam. Het is een broedplaats voor academisch talent op het gebied van (fiscaal) recht en criminologie. Erasmus School of Law faciliteert interactief onderwijs, gebaseerd op ons motto ‘Active Academic Learning’. We zijn toegewijd aan het bevorderen van internationaal en interdisciplinair onderzoek, dat een sterke sociale en bedrijfsgestuurde oriëntatie heeft.

Lees meer over de visie en ambities van Erasmus School of Law.

Methodologie THE

World University Rankings Scores zijn gebaseerd op vijf prestatie-indicatoren:

• Onderwijs (30%)
  • Onderzoek (30%)
  • Citaties (30%)
  • Internationalisering (7.5%)
  • Derdegeldstroom (2.5%)

De 'Academic Reputation Survey' is een bepalende factor voor zowel de onderwijs- als de onderzoeksscore en is in totaal goed voor 33% van de score. Dit onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Elsevier, is alleen op uitnodiging. Ervaren, gepubliceerde wetenschappers, uit verschillende landen en academische disciplines, nemen deel om te zorgen voor een representatieve statistische steekproef. Reputatie, prestige en peer judgement spelen dus een belangrijke rol bij het bepalen van de totaalscore.

Institutionele gegevens (bijv. Aantal studenten, personeel enz.) worden rechtstreeks bij universiteiten opgevraagd. Variabelen over onderzoeksoutput en citaten worden verkregen uit de Scopus-database van Elsevier. Indicatoren zijn genormaliseerd om te reflecteren tussen onderwerpverschillen.