Ilona van den Eijnde is de winnaar van de Stevensprijs 2022

Ilona van den Eijnde wint Stevensprijs

Op vrijdag 3 februari heeft de vakjury tijdens een bijeenkomst in het Haagse Louwman museum Ilona van den Eijnde, onderzoeker aan Erasmus School of Law, aangewezen als winnaar van de Stevensprijs 2022. Het is voor de achtste keer dat de Stevensprijs werd uitgereikt. Na Loes van Hulten, Madeleine Merkx en Martijn Schippers is Van den Eijnde de vierde onderzoeker verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam die de prijs in de wacht sleept.

De jury spreekt vol lof over het werk van Van den Eijnde. Met name haar heldere schrijfstijl en uitstekende opbouw worden geprezen. Eveneens stelt de jury dat de onderwerpen waarover Van den Eijnde schrijft van groot maatschappelijk belang zijn. De onderzoeker schrijft onder meer over milieubelastingen, belasting op suiker, plastic, CO2 of vlees.

Van den Eijnde houdt zich ook bezig met aanbevelingen voor de Nederlandse wetgeving en de Europese Commissie. Daarnaast is ze regelmatig te zien of horen in diverse tv- en radioprogramma’s, zoals KRO’s Pointer en NPO Radio 1 over de moeilijkheden en mogelijke effecten van een Nederlandse suikerbelasting.

Stevensprijs

De Stevensprijs wordt elk jaar uitgereikt door Wolters Kluwer aan een jonge auteur (35 jaar of jonger) die complexe fiscale materie op eenvoudige wijze weet te verwoorden. Naast een geldbedrag van €2.000 euro krijgt de winnaar een persoonlijk kunstwerk.

Lees het artikel van Tax Live (onderdeel van Wolters Kluwer) hier.