Masterstudenten A&V bezoeken Kifid

Nieuws

Op donderdag 14 februari hebben de studenten van de master Aansprakelijkheid en Verzekering een bezoek gebracht aan het Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid). Matthijs Fennis – teammanager klachtproces – verzorgde de introductie en vertelde de studenten meer over de belangrijkste pijlers van het klachteninstituut. Het Kifid kan een alternatief zijn voor een gerechtelijke procedure, maar voor veel studenten was de werkwijze en het verloop van een dergelijke procedure nog onbekend. Er werd wat verteld over het gelijke speelveld, de geschillenbeslechting, de klachtbehandeling en de verschillende functies binnen het Kifid. Na de presentatie mochten de studenten, onder begeleiding van enkele secretaris juristen, zelf aan de slag gaan met een casus. De studenten werden in groepjes verdeeld en vervolgens is de casus voorgelegd aan ‘de Geschillencommissie’. Door deze oefening hebben de studenten een duidelijk beeld gekregen van de werkzaamheden bij het Kifid. De middag bij het Kifid werd afgesloten met een gezellige borrel!