New Voices prijs uitgereikt voor prikkelend artikel over The death of laws

Alberto Quintavalla

Alberto Quintavalla, universitair docent aan Erasmus School of Law, heeft recent een prijs gewonnen voor de beste publicatie in de European Journal of Legal Studies.

Quintavalla schreef samen met Orlin Yalnazov een artikel met de titel The Death of Laws: Environmental Protection and Mandatory Requirements. In dit artikel beargumenteren de auteurs dat wetten, zelfs als ze niet worden aangetast door het politieke proces, vergaan. Deze gedachte is in lijn met de conventionele gedachte dat wettelijke verandering een proces is dat extern is aan het recht. Dit artikel heeft de New Voices prijs 2020/2021 van de European Journal of Legal Studies gewonnen.

Bovendien hebben de auteurs de kans gekregen om hun werk te presenteren tijdens een online evenement, georganiseerd door de European University Institute in aanloop naar de lancering van de nieuwe editie van het tijdschrift. De prijs was een positieve verrassing voor beide schrijvers, die vooral heel blij waren om te horen dat hun artikel goed ontvangen is door de jury (met unanieme stem). Ook hopen ze dat deze prijs zal zorgen voor meer aandacht voor dit prikkelende artikel and dat bij meer experts de interesse gewekt wordt om zicht te verdiepen in het onderwerp.

Universitair Docent

Klik hier voor het hele artikel (Engels)