Prof. dr. Arcuri neemt deel aan rondetafelgesprekken over Investeringsakkoorden

Alessandra Arcuri
Prof. Alessandra Arcuri

Op 28 januari jl. heeft Prof. dr. Alessandra Arcuri deelgenomen, op uitnodiging van de algemene commissie voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, aan het rondetafelgesprek in de Tweede Kamer betreffende de modeltekst investeringsakkoorden.

Samen met andere ervaringsdeskundigen uit het bedrijfsleven, het maatschappelijk middenveld en de wetenschap, heeft Prof. Dr. Alessandra Arcuri de modeltekst onder de loep genomen. Hierbij heeft zij aanbevolen, ondanks verbetering op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame ontwikkeling, de modeltekst dusdanig aan te passen zodat het probleem van de asymmetrie binnen investeringsakkoord voldoende wordt ondervangen in de modeltekst investeringsakkoorden. Dit is nodig om duurzaam en inclusief investeringsbeleid te realiseren.

CV

Prof. Alessandra Arcuri promoveerde in 2005 aan Erasmus School of Law op Governing the risks of ultra-hazardous activities: challenges for contemporary legal systems. Sinds 1999 is zij werkzaam bij Erasmus School of Law, eerst als UD en later UHD. Daarnaast was zij gedurende langere tijd verbonden aan het Rotterdam Institute of Law and Economics (RILE). Prof. Arcuri is academic member van het Erasmus Initiative Inclusive Prosperity.

Kijk het rondetafelgesprek terug via debatgemist.nl.