Studentervaringen: Gianna Rego over de startbijeenkomst van Aansprakelijkheid & Verzekering

De nieuwe lichting masterstudenten Aansprakelijkheid & Verzekering (2019-2020) is 2 september jl. gestart. Lees hieronder hoe studente Gianna Rego deze eerste dag heeft ervaren.

“Eigenlijk begon het collegejaar, althans voor mij dan, al eerder dan maandag 2 september. Op 20 augustus ontvingen wij informatie over deze dag en tevens de eerste ‘opdracht’. Tijdens de startbijeenkomst moesten alle studenten zichzelf voor de docenten, medestudenten, alumni en de met de master samenwerkende organisaties in 1 minuut pitchen.

De startbijeenkomst op 2 september ving aan met het wegwijs maken van de medestudenten die hun bachelor elders hadden afgerond. Na het kennismaken met mijn nieuwe medestudenten volgde het openingscollege van het vak Onderzoekspracticum door prof. Lindenbergh, hoogleraar Privaatrecht. Hij legde op een leuke en duidelijke manier uit wat er van ons verwacht wordt voor dit vak. Na afloop stond de eerste kennistoets ons al op te wachten en liepen wij de syllabus door.

De dag werd afgesloten met een korte toespraak door prof. Lindenbergh in de Faculty Club op de zeventiende verdieping van het Tinbergen Building. In zijn toespraak verwelkomde hij de nieuwe partners van de master en na de elevator pitch eindigde de dag met een geslaagde borrel.”