Studiekiezer kan online meelopen bij Erasmus School of Law

Foto van open dag ESL

Tweedejaars criminologie studente en ambassadeur van Erasmus School of Law, Kimberly Kruijsse (20), helpt mee bij het organiseren van onze online meeloopdagen nu fysieke meeloopdagen door de coronacrisis niet mogelijk zijn. Videobellen, zo blijkt, is een prima alternatief om meer te weten te komen over de studie die je overweegt én kennis te maken met de Erasmus Universiteit en mede-studiekiezers. Kimberly vertelt hierover in het Algemeen Dagblad (AD).

Tot 1 september zijn alle evenementen (vooralsnog) verboden door de overheid om het COVID-19 virus te bestrijden. Erasmus School of Law doet er in de tussentijd alles aan om haar onderwijs en onderzoek zo veel mogelijk doorgang te laten vinden alsmede het studiekeuzeproces te stimuleren. Denk hierbij aan online colleges, digitale scriptieverdedigingen en promoveren, allemaal via de digitale weg.

Online Meeloopdagen
Het moment is aangebroken waarop toekomstige studenten - in deze onzekere tijd - een studie moeten kiezen. Om de studiekiezer te voorzien van alle relevante informatie om een weloverwogen keuze te maken, kunnen zij bij Erasmus School of Law deelnemen aan online meeloopdagen. Ambassadeurs van de betreffende studies verzorgen via online videogesprekken meeloopdagen voor groepen van ongeveer 15 studiekiezers.

Hoewel niet alle elementen van een reguliere meeloopdag online mogelijk zijn, wordt vooral gefocust op wat er wel kan. Zo kun je tijdens een online meeloopdag rekenen op veel informatie over de studie (zoals vakken, toelating, studiebelasting etc.), een mini les of hoorcollege, een digitale rondleiding over de campus, kennismaking met mede-studiekiezers en er is uiteraard veel ruimte voor vragen.

Wil je ook deelnemen aan een online meeloopdag? Bekijk de agenda hier.

Lees het volledige verhaal van Kimberly in het AD hier.