Vierde vergadering Faculteitsraad ESL vindt plaats op 24 april 2018

Nieuws

Op dinsdag 24 april 2018 komt tussen 10.30 uur en 12.30 uur de faculteitsraad bijeen voor zijn vierde vergadering met het bestuur. Enkele belangrijke punten op de agenda zijn het HR-Beleidsplan 2018-2022 in concept, diversiteit en de bachelorherziening (met de bijbehorende communicatie hierover richting zittende studenten).

Daarnaast bespreekt de raad graag alvast met het bestuur de voorstellen die reeds zijn ingediend ter aanpassing van de Onderwijs- en Examenregelingen 2018-2019. Dit ter voorbereiding op de vergadering in juni, waar de complete concepten zullen worden besproken en op onderdelen advies zal worden gegeven en/of instemming van de raad vereist is. Tevens is de informatiemanager van Erasmus School of Law uitgenodigd om een toelichting te geven op (de invoering van) Canvas, de opvolger van LawWeb. Tot slot zal het bestuur opnieuw een periodieke update geven van de herinrichting van Sanders building en overige ontwikkelingen binnen Erasmus School of Law.

Afgelopen vergadering van 6 februari 2018

Tijdens deze vergadering zijn de raadsleden door de decaan en een student-lid van de Universiteitsraad geïnformeerd over het allocatiemodel. Het College van Bestuur heeft een nieuw model voorgesteld voor de verdeling van de Rijksbijdragen over de verschillende faculteiten en organisaties binnen EUR. De raad heeft zijn zorgen geuit over de onduidelijkheid en de potentiële financiële gevolgen van het voorgenomen model voor Erasmus School of Law. Deze zorgen zijn ook schriftelijk bij het CvB onder de aandacht gebracht.

Daarnaast is uitgebreid gesproken over de in de afgelopen jaren toegenomen werkdruk, die inmiddels kenmerkend is voor alle universiteiten. In het hierboven reeds genoemde nieuwe HR-beleidsplan zal in een apart hoofdstuk aandacht aan de werkdruk en de door Erasmus School of Law te nemen maatregelen worden besteed.

De raad is tevens geïnformeerd over de plannen met betrekking tot de bachelorherziening en de ontwikkelingen daarbinnen. De raad is in beginsel  positief over de plannen, maar heeft aandacht gevraagd voor de consequenties van de herziening voor met name de zittende studenten en studenten uit dubbelprogramma’s. Er is gewezen op het belang van goede overgangsregelingen en het tijdig informeren van studenten.

Voor een uitgebreid verslag van genoemde agendapunten en andere onderwerpen die tijdens de vergadering aan de orde zijn gekomen, wordt verwezen naar de notulen die op de vergadering van 24 april 2018 zullen worden vastgesteld en hierna beschikbaar komen voor geïnteresseerden.

Vergaderstukken

Vergaderstukken (zoals agenda's, vastgestelde notulen, genomen besluiten etc.) zijn te raadplegen via de SIN-Online channel ‘ESL Faculteitsraad’. Heeft u nog geen toegang tot de channel, dan kunt u zich via SIN-Online abonneren met uw student- of medewerkersaccount. Binnenkort kunnen vergaderstukken eenvoudig via MyEUR worden geraadpleegd. Daarover volgt nader bericht.

Vergadering bijwonen

Raadsvergaderingen worden in beginsel in het openbaar gehouden. Alle medewerkers en studenten van Erasmus School of Law zijn van harte welkom om een vergadering bij te wonen. In verband met de organisatie van de vergadering dient u zich wel vooraf aan te melden via secfr@law.eur.nl.

Het vergaderschema en andere informatie over de faculteitsraad vindt u op onze facultaire website.

Zijn er zaken binnen of met betrekking tot de faculteit die u graag onder de aandacht van de raadsleden wilt brengen? Laat het gerust weten via één van de raadsleden of de secretaris. De raad is er voor alle medewerkers en studenten van Erasmus School of Law.