Erasmus Alumni Lecture: American Elections

donderdag 15 okt 2020, 16:00 - 17:00
Gesproken taal
Ticket informatie

Schrijf je gratis in voor deze lezing via de link hieronder. Na inschrijving ontvang je meer informatie per e-mail.

Schrijf je gratis in Voeg toe aan agenda
Erasmus Alumni Lecture speakers with job title

De Erasmus (online) Alumni Lectures zijn een maandelijkse serie van actuele en activerende lezingen van inspirerende alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Op 15 Oktober 2020, 16:00-17:00 CET, zijn de Amerikaanse verkiezingen onderwerp van discussie.

Met gepaste trots presenteren we de sprekers voor deze lezing:

• Karlijn van Houwelingen

Alumna van de Erasmus School for Social and Behavioural Sciences en New York-based VS correspondent voor het Algemeen Dagblad.

Karlijn gaat het hebben over de "best practices" van vier jaar Trump. Is hij succesvol geweest? Heeft hij de verwachtingen waargemaakt? Ook bespreekt Karlijn de consequenties van de economische recessie na COVID-19, en het effect die deze kunnen hebben op een mogelijke herverkiezing van Trump.

• Ody Neisingh

Ody is in 2003 afgestudeerd aan de Erasmus School of Law en is momenteel verantwoordelijk voor Public Affairs bij WOMEN INC. Ody is ook de auteur van het (nog te verschijnen) kinderboek "Mijn moeder is minister president".

In haar lezing zal Ody dieper ingaan op de mogelijkheid dat, mits Joe Biden de verkiezingen wint, de Verenigde Staten haar eerste vrouwelijke vice-president zou kunnen krijgen. Ook bespreekt ze waarom er maar zó weinig mensen geloven dat een vrouw succesvol de rol van (vice-) president van de VS kan vervullen.

• Mark Schipper

Mark heeft een masterdiploma in Business Administration van de Erasmus Universiteit Rotterdam en is Futurist, Trendwatcher, professioneel spreker en oprichter van freshmark.

Mark bespreekt het profiel van toekomstige Amerikaanse presidenten. Zal Kanye West bijvoorbeeld ooit president van de VS worden? Wat voor gekkigheid staat ons de komende jaren nog te wachten? Ook bespreekt Mark de invloed die de media hebben op het profiel van de president.

De moderator van de lezing is Geert Maarse.

Dit evenement is een initiatief van het Alumni Relations Office. Als je vragen of opmerkingen hebt, stuur dan een bericht naar alumni@eur.nl.